fbpx

Watson, Brand Drugstore No.1 di Asia Selama 12 Tahun Berturut-turut!

watson

Watson berjaya kekal ‘sustain’ sebagai brand drugstore No. 1 Asia..

.

Watson ditubuhkan sejak tahun 1841 dan kini dah ada lebih 8000 cawangan di seluruh Asia. Itu belum termasuk online platform mereka yang beroperasi dekat pasaran Asia dan Eropah.

Bagi yang tak tahu, Drugstore ni adalah pembekal atau farmasi yang sediakan produk kecantikan dan kesihatan yang selamat dan berdaftar sahaja kepada pelanggan.

Bukan senang nak kekalkan sebagai Brand No.1 Asia ni, terutama bila ramai pesaing dalam industri farmasi dan kecatikan ni.

.

Ini 3 rahsia disebalik kejayaan Watson sebagai brand Drugstore No.1 Asia..

1. Visi yang jelas dan mesra pengguna

Watson ada matlamat nak bantu masyarakat seluruh dunia untuk lebih confident dan bersemangat dengan tawarkan servis professional seperti naishat berkaitan produk, dan juga bagi inspirasi untuk mereka hidup lebih positif dan ceria.

Mereka juga nak bina environment yang mesra pengguna supaya dapat bersama jaga alam sekitar dengan gunakan produk yang selamat dan boleh kitar semula.

2. Empowering team

Watson bina sifat positif pada team untuk percaya diri dan manfaatkan segala peluang yang ada.

Team juga diberi latihan professional secukupnya supaya mereka dapat bina dan upgrade personal skills dan capai level development yang lebih cekap.

Attitude positif seperti senyuman adalah satu kewajipan dalam etika kerja mereka supaya dapat beri impak yang positif kepada pengguna dan team.

3. Strategic planning yang tepat

Watson study target market mereka dengan pilih pengguna yang sesuai dengan kehendak mereka.

Buat kempen kitar semula botol – botol produk untuk ditukarkan kepada kupon diskaun supaya pengguna dapat datang semula ke Watson. Barulah dapat tarik pengguna yang setia.

…dan banyak lagi Rahsia kejayaan Watson yang buatkan mereka konsisten sebagai Brand Drugstore terbaik di Asia

#PakarHR #HRFastTrack

#HRJantungBisnesAnda

RELATED POST